Sluiten

TOPVINTAGE: Vrouwelijk & Vastberaden

Wanneer je retro, lef en vrouwelijkheid zegt, dan zeg je de naam van topondernemer Angelique Miseré (51). In 2008 startte ze haar businessidee vanuit haar woonkamer, vastberaden dat het zou slagen. En zo geschiedde. Inmiddels is het zogeheten Topvintage uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende online niche boutiques van Europa. Navenant spreekt met de van oorsprong Heerlense over het enorme, wereldwijde succes en de uitdagingen van de online en offline retro boutique.
TEKST: LOT NIESSEN / FOTO’S: RAOUL LIMPENS

Sinds drie jaar woont Angelique in Lemiers, een kerkdorpje tussen Vaals en Maastricht in. “Ik woon midden tussen de heuvels, uitkijkend over weilanden, paarden en een oud kasteel. Het is heerlijk”, lacht ze. Deze rustige omgeving was een bewuste keuze. “Juist als tegenhanger voor mijn drukke bestaan met mijn bedrijf, vind ik het heel fijn om thuis wel die kalmte te vinden.” Op haar 35e besloot ze Topvintage op te richten, na aansporing van haar ex-man en businesspartner Jack van den Born. Angelique heeft altijd al interesse gehad in mode. Als je haar echter als twintiger had verteld dat ze zelf in de modewereld zou gaan werken, zou ze dat niet hebben geloofd. Haar loopbaan was door de jaren heen namelijk zeer afwisselend maar nooit was het precies wat ze zocht. “Ik heb heel veel verschillende banen gehad. Van managementassistent, tot een functie in het ziekenhuis en een uitzendbureau. Na een burn-out besloot ik dat het echt anders moest en dat ik mijn hart moest gaan volgen”, vertelt de Limburgse openhartig.

Al langere tijd verkoopt ze in die tijd vintage laarzen op Marktplaats, hier blijkt ze goed in te zijn. Er blijkt een markt te zijn voor deze nichemode. Haar toenmalige partner stimuleert haar om er iets serieus mee te gaan doen en zo wordt het bedrijf geboren. In eerste instantie begint Topvintage als een online webshop met vintage laarzen en kleding. Later komt daar vintage-geïnspireerde kleding bij en bestaat de collectie geheel uit nieuwe kleding. Ze bieden voornamelijk vintage-geïnspireerde jurken aan, met een vleugje pin-up stijl en een sterke vrouwelijke uitstraling. “Het is uniek en anders, iets wat je niet in elke winkel ziet. Dat vind ik belangrijk: dat je iets bijzonders aanbiedt. We staan eigenlijk wel bekend om onze kritische blik en onze hoge kwaliteit.”

Het hele artikel lezen? Bestel hier Navenant editie 3 2024 voor €7,50.

 

MISSCHIEN VINDT U DIT OOK INTERESSANT

Abonneeactie MUCHO GUSTO®

Abonneeactie MUCHO GUSTO®

5x Navenant magazine + zijden MUCHO GUSTO® sjaal (t.w.v. € 99,-) voor maar €23,50

Lees meer
Sam Schröder nr.1 van de wereld

Sam Schröder nr.1 van de wereld

Vorige maand veroverde hij opnieuw de eerste plek op de wereldranglijst. In zowel het enkel- als dubbelspel is Sam Schröder (24) momenteel de beste rolstoeltennisser ter wereld.

Lees meer
Heraldiek ontmoet vakmanschap

Heraldiek ontmoet vakmanschap

Kasper Bosmans' bijzondere samenwerking met Delvaux

Lees meer
Wij helpen u graag verder
Velden met een * zijn verplicht