Debby heeft het concept achter Blizz Business van A tot Z zelf bedacht en ontwikkeld. Wat is het geheim van deze jonge businessclub? “We hebben een breed ledenbestand, dus we hebben niet allemaal leden die in dezelfde sector werkzaam zijn. In principe kan elk bedrijf lid worden. We hebben geen exclusiviteit, maar ik houd wel scherp in de gaten of er niet te veel leden met een vergelijkbare achtergrond komen.”
Debby organiseert voor de leden in de drie regio’s van Blizz Business jaarlijks twaalf bijeenkomsten op een vaste locatie, waarvan negen bijeenkomsten in de vorm van een kennisontbijt met een gastspreker. “Mijn doelgroep bestaat uit MKB-ondernemers en ZZP’ers die behoefte hebben om over de muren van hun eigen bedrijf te kunnen kijken en die graag regelmatig met andere ondernemers willen sparren en netwerken. ‘Als je alleen maar op kantoor blijft, kun je niets verdienen’, hoor ik leden wel eens zeggen.
Ik denk dat we ons van andere businessclubs onderscheiden door de diversiteit aan leeftijd, geslacht en bedrijfstakken. Daarnaast waken we voor het vormen van clustergroepjes en hebben we een aanwezigheidspercentage van meer dan 95%, wat betekent dat al onze bijeenkomsten altijd drukbezocht zijn. We staan bekend om onze laagdrempeligheid en gastvrijheid, en leden nemen zowel zakelijk als ook persoonlijk altijd iets waardevols mee naar huis”, aldus Debby Gransier.
Kennisontbijt
Hoe komt Blizz Business aan nieuwe leden? “Vaak door middel van mond-tot-mond reclame, als leden tegen een relatie enthousiast vertellen over een van onze bijeenkomsten die ze hebben bijgewoond. Leden mogen onbeperkt gasten meenemen naar kennisontbijten, maar onze diners en borrel zijn exclusief voor leden. Gasten mogen een keer komen mee ontbijten om te ervaren of Blizz Business bij hen past, waarna ze kunnen besluiten om al dan niet lid te worden. Verder post ik op social media zoals bijvoorbeeld Linkedin veel over Blizz Business.”
Leden komen primair naar de bijeenkomsten om te kunnen netwerken maar hebben daarnaast ook veel belangstelling voor de sprekers die door Debby Gransier worden gevraagd voor een interessante presentatie tijdens de kennisontbijten. “Ik zoek daarvoor altijd originele en niet voor de hand liggende onderwerpen en sprekers. Dat varieert van een politieman die een boek heeft geschreven tot een ondernemer die Parkinson heeft en daarover haar ervaringen deelt, het gaat eigenlijk van links naar rechts. En uit de reacties kunnen we opmaken dat die grote afwisseling in onderwerpen veel ondernemers aanspreekt. Het hoeft echt niet altijd bedrijfsgerelateerd te zijn, maar wel mensgericht.”
De ontbijtsessies verlopen volgens een strakke regie en een gearrangeerde tafelsetting, waarbij ondernemers indien gewenst zelf kunnen aangeven bij wie ze aan tafel willen zitten. Debby: “En anders doe ik dat, je kunt het zien als een vorm van matchmaking. In die zin zou je Blizz Business naast businessclub ook een zakelijk relatiebemiddelingsbureau kunnen noemen.”
Verwenmoment
Blizz Business vindt in de drie regio’s Midden- Limburg, Parkstad en Maastricht altijd plaats op vaste locaties. “Onze ledenbijeenkomsten zijn echte verwenmomenten voor de ondernemers, even weg van het eigen bedrijf maar toch met je zaak bezig kunnen zijn. Een goede en sfeervolle ambiance draagt bij aan het succes van een bijeenkomst, dat is de reden waarom ik voor dezelfde locaties kies. In Maastricht is dat Kasteel Vaeshartelt, voor Midden- Limburg is het Kasteel Limbricht en voor Parkstad is dat altijd Hotel de Rousch. Dat zijn stuk voor stuk locaties waar alles tot in de puntjes is verzorgd, precies zoals ik het wil.”
Dit voorjaar gaat Blizz Business nog starten met een nieuwe club in de regio Nederweert, maar voor de verdere toekomst ambieert Debby Gransier geen uitbreiding meer. “Ik ken alle leden persoonlijk en ben binnen de businessclub ook hun kompas als ze iets of iemand nodig hebben. Die persoonlijke touch wil ik kunnen blijven houden, en als het te grootschalig zou worden kan dat niet meer.”
Meer weten? www.blizzbusiness.nl