Sluiten

Het samenspel tussen schilderkunst, fotografie en tatoeëren

Natascha Sastra komt eigenlijk niet graag in de media – “het gaat om mijn werk, niet om mij”. De kunstenares uit Buchten geniet van het kleine en intieme waar mensen gefascineerd door raken. In haar tuin vol planten en bloemen spreken we over de charisma van personen, het grootste compliment op de academie en de samenwerking met haar man Martin.

Tekst: Chris Gijzen / Foto’s: Raoul Limpens

“Hier schilder ik als ik buiten bezig ben”, vertelt Sastra als we richting de tuin haar atelier uitlopen. Uitzicht op de weelderige tuin, in de hoek waar het canvas net past. Haar atelier ligt aan huis, evenals Natascha’s tattoostudio en Martins packaging-designkantoor. Op de werkplek bevinden zich nog maar een paar portretten, de meeste hangen bij mensen aan de muur en enkele zijn nog niet op het witte doek.

“Monumentaal”, omschrijft Natascha haar stijl. Al is het door de beweging van een hand vast te leggen. “Ik denk dat ‘integer’ er ook wel in zit, maar ik vind het moeilijk om zelf te omschrijven. Daar heb ik iemand voor nodig.” Natascha’s man Martin schuift aan. “Het charisma van het persoon, hoe diegene op dat moment in het leven staat, proberen te vangen in het gezicht”, vult hij aan. Natascha vervolgt: “Het gezicht hoeft absoluut niet het mooiste te zijn. Geen Brad Pitt of Angelina Jolie. Het gaat mij erom om de warmte en emoties uit iemand te halen: zijn ze op dat moment verdrietig of zitten ze lekker in hun vel”.

Lees het hele interview met Natascha Sastra in Navenant uitgave 4 vanaf pagina 38.
Bestel hier Navenant editie 4.

Wij helpen u graag verder
Velden met een * zijn verplicht